Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řízení podnikové výkonnosti v oblasti retailu
Čencová, Klára ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Šperková, Lucie (oponent)
Tato práce se zabývá nastavením regulatorních procesů pro podporu řízení podnikové výkonnosti ve vybrané retailové společnosti. Hlavním cílem práce je příprava procesních map sloužící jako podklad pro implementaci jednotného globálního standardu pro automatickou výměnu informací v bankovním styku, tzv. Common Reporting Standard. Mezi dílčí cíle patří analýza stávající podoby tematicky souvisejících procesů, vytvoření metodické podpory k nově vzniklým procesům a představení teoretických konceptů regulatorních požadavků. V teoretické části se práce věnuje představení pojmů souvisejících s řízením výkonnosti podniku a také s implementací regulatorních nařízení. V praktické části je pak provedena analýza společnosti prostřednictvím metodiky Balanced Scorecard (BSC) a následuje samotný návrh a popis procesů. Hlavním přínosem této práce byl návrh procesů spolu s dílčími zlepšeními v průběhu vytváření těchto procesů. Společnost dané výstupy využije v praxi.
Evaluace adopce IT trendů v bankovnictví
Vondrová, Dagmar ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Jabůrek, Tomáš (oponent)
Výzkum této práce zkoumá trendy, které ovlivňují informační technologie v českém retailovém bankovnictví. Hlavním cílem práce je evaluace adopce IT trendů retailovými bankami v České republice. Pro dosažení tohoto cíle bylo přistoupeno k rozhovorům s IT pracovníky v českých retailových bankách a IT konzultanty v oblasti bankovnictví. Dílčími cíli pak jsou identifikace a konsolidace IT trendů v bankovnictví za pomocí analýza relevantních zdrojů identifikovaných v rešerši a metodika pro mapování trendů autorky Kjear a také rozbor IT trendů v bankovnictví, který slouží k popisu identifikovaných trendů a jejich zanesení na Hype křivku. Práce dále v úvodu, kromě svého cíle, předpokladů, omezení a očekávaných přínosů, upřesní současný stav bádání za pomocí provedené rešerše. Teoretická část popíše klíčové charakteristiky banky a trendy působící na retailové banky. Na základě analýzy vybraných reportů dojde k identifikaci klíčových IT trendů v bankovnictví a jejich konsolidaci. Praktická část diskutuje výsledky z provedených hloubkových rozhovorů s lidmi s dlouholetou praxí v oblasti IT v bankách. Využitelnosti dosažených výsledků lze spatřovat v identifikace současných trendů IT v bankovnictví a vytvoření analytického postupu pro nalezení nejvíce signifikantních trendů ze všech v současnosti zmiňovaných. Dále pak ve zhodnocení současného stavu adopce IT trendů u retailových bank a zvážení možných dalších kroků v této oblasti např. rozhodnutí o budoucích investicích, popř. přehodnocení strategie.
Reporting výkonnosti pobočkových pracovníků
Klepetko, Vítězslav ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací systému pro řízení podnikové výkonnosti v oblasti retailového bankovnictví. Práce předkládá návrh stromu výkonnostních metrik na základě Dupontovy pyramidy. Díky obohacení o nefinanční ukazatele provazuje tento strom všechny úrovně řízení a ukazuje, jak operativní činnosti jednotlivce vedou k dosažení podnikové strategie. Model pracuje s finančními metrikami jako úroková marže, zůstatky na účtu, poplatky, mzdové náklady a propojuje je s nefinančními ukazateli, jako jsou aktivity klientských pracovníků, ukazatele úspěšnosti marketingových kampaní či stížnosti klientů. Implementace systému je řešena pomocí obvyklých nástrojů Business Intelligence. Zdrojem dat je datový sklad ve třetí normální formě, pro potřeby systému řízení podnikové výkonnosti práce navrhuje datové tržiště na platformě Teradata. Do něj jsou pomocí SQL transformována data z datového skladu a nad ním vytvořena metadata v aplikaci Microstrategy pro distribuci dat mezi uživatele.
Analýza vývoje reálných úrokových sazeb depozit v ČR
Havela, Miroslav ; Zámečník, Petr (vedoucí práce) ; Smrčka, Luboš (oponent)
V bakalářské práci je sestavena časová řada reálných úrokových sazeb neinvestičních spořicích produktů v ČR pro roky 1994 -- 2012, v měsíčním intervalu. Získaná data jsou analyzována z pohledu osobních a rodinných financí, z pohledu trhu bankovních produktů pro retailovou klientelu a z pohledu makroekonomického. Produkty využívané pro likvidní rezervy osobních financí snižují kupní sílu vkladu v desetinách procenta ročně bez velkého rozdílu mezi průměrně a nejlépe úročeným účtem. Při změně družstevní záložny na banku lze pozorovat pokles úrokových sazeb. Vstup mBank na český trh úrokové sazby neovlivnil. Ve sledovaném období dochází k negativní korelaci reálné úrokové míry k růstu HDP se zpožděním 7 měsíců a s determinací 23%
The Analysis of Products Used for the Valorisation of Financial Assets of natural persons in the retail banking sector
Sýkorová, Martina ; Burešová, Jana (vedoucí práce) ; Zetek, Pavel (oponent)
Analýza bankovních produktů určených ke zhodnocování volných finančních prostředků fyzických osob vedoucí k návrhu konkrétních řešení daného problému pro retailového klienta.
Snaha o regulaci retailového bankovnictví ? přínos či ztráta pro klienta
Čáp, Ondřej ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Halás, Vladimír (oponent)
Bankovní sektor procházel v posledních patnácti letech procesem transformace, privatizace a implementace technologických změn. To mělo za následek podstatné rozšíření produktové nabídky a její přiblížení klientům pomocí alternativních distribučních kanálů. Slabou stránkou tohoto rychlého vývoje je mimo jiné skutečnost, že tyto nové služby nejsou navzájem zkonsolidovány tak, aby z nich každý klient maximalizoval svůj užitek. Konkrétně se jedná o balíčky služeb s neprůhlednými sazebníky nebo poplatky za předčasná splacení bez návaznosti na jiné produkty. Tyto parciální nedostatky se staly předmětem zájmu státních institucí, které se snažily o vyšší regulaci tohoto trhu. Přínosem této práce je zmapování bankovního trhu z pohledu nabídky služeb, vnímání klientů a rozhodování finančních institucí. Závěry se opírají o průzkumy trhu, které vypovídají o úrovni, příležitostech a potřebách tohoto odvětví. Cílem je popsat skutečný stav retailového trhu, zhodnotit postavení klientů v tomto tržním vztahu, vystihnout míru konkurence na tomto trhu a na základě těchto skutečností zvážit nutnost státních intervencí do tohoto odvětví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.